fredag 1 mars 2013

Hej.
Som jag tjötat om tidigare,
så har jag haft besvär en längre tid med min rygg.
Kom väl så småningom iväg till 
tant doktorn på min vårdcentral.
 
 
Hon konstaterade snabbt att det var
en inflammation i ryggen.
 
Piller,Piller!
 
 
 
Jag har aldrig varit förtjust i att  knapra i mej
medicin ,men insåg nu att jag var tvungen.
Det tog inte mer än en dag förrän jag
märkte skillnaden.Nu har jag ätit piller i 10 dagar
och ryggen är så gott som återställd.
Jaja...några akrobatiska övningar kan 
jag väl inte åstadkomma,men när har jag
kunnat det? När jag var 15 kanske?
 
Går dessutom på vattengympa en gång i veckan.
 
 
Så himla skönt!
 
I dag ringde min läkare och hörde sej för
hur jag mådde. Sånt kallar jag service!
Gött att veta att nån bryr sej.
Det klagas så mycket i dag på sjukvården,
men jag tycker nog att man blir väl omhändertagen.
Eller så är det jag som haft tur.
Eller så smörade dom för att dom visste
att jag var en gammal kollega.
 
Nu är det sovdags. Kram LISA

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att du är bättre..man är så jäkla beroende av ryggen men det fattar man inte förrän man får problem med den. Ibland är piller en välsignelse...kram tanten och ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tanta mej hit och tanta mej dit! När ryggen är okey så är jag inte en dag över 20! Och hör sen......Men om man skall vara ärlig så är jag väl kanske runt 30! Eller 40. eller 50. Men inte mer!
      Ha en skön helg du också.

      Radera
  2. Lillasyster Gun2 mars 2013 kl. 00:55

    Men va bra att du nu vet vad som var galet!!!Försök nu o ta det lugnt....( det lär du klara....)Kram!

    SvaraRadera
  3. så skönt att de hjälper... ibland är det nödvändigt med lite medikamenter :)
    Krya på dig kram

    SvaraRadera