torsdag 18 april 2013

Hej.

I dag har jag varit på min vattengympa.


Vår ordinarie instruktör hade semester
så vi fick en ny tjej som skulle leda oss.

Jösses,säger jag bara....

Dom kallar det här för lättgympa.
Det vi gjorde idag var sannerligen 
ingen lättgympa.Det var nog på elitnivå.

Vilket märktes.Efter tio minuter var jag
helt slut. Och även dom andra käringarna
(och några vettskrämda gubbar)

Nu sitter jag här och har träningsvärk
i varenda led,men det är väl det som
är meningen med att träna.
Att man känner att man rört på sej.

Jag är av naturen rätt lat av mej vad 
det gäller rörelse och träning, så det här
blev nog en chock för kroppen.

Kompenserade det med en kväll i TV soffan!

Visserligen inte med praliner
men väl en god ,varm macka.


Nu blir det snart sängen med en god bok.
Lite mord och andra trevligheter.

Iof brukar jag somna rätt kvickt när jag läser
i sängen men jag kan ju fortsätta i morgon
och lösa mordgåtorna.

Ha det Kram LISA

2 kommentarer:

  1. Ja det ska göra ont för då vet man att musklerna har fått jobba :), tycker du är jätteduktig som går på gympa. Jag skull behöva det också men jag är för lat. Ha en skön söndag! Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmm... De e lite sådär att hålla igång.. Inte så kul med träningsvärk, fast de bekräftar att man varit duktig :) Jag sitter i soffan med GRYMT omt i mina vrister efter att ha varit på språng i 12 timmar idag... Ska göra som du - fast de e inte ens lönt att öppna nån bok... Zzzzzzzz...

    Kram kram... =)

    SvaraRadera