söndag 13 januari 2013

Hej.

Jag har aldrig varit mycket för att gnälla,
men nu är det dags.

Nu har jag haft ont i ryggen sen i början
på december,och det verkar inte att bli bättre.





Jag anser nog själv att jag har en hög smärttröskel,
Brukar inte gnälla för bagateller.
Och ännu mindre springa till doktorn
för "ingenting".
Det är nog(DET ÄR!) en yrkesskada
från mina jobbår i vården.
Då såg man så mycket lidande att ens
egna eventuella krämpor blev till blaha...

När jag jobbade hade jag ofta ont i ryggen.
Kanske inte så konstlgt,med alla tunga
lyft som förekom dagligen.
Men nu som pensionär har jag klarat mej,
tills nu. Kan säkert bero på att jag sitter
fastlimmad vid datorn mest hela tiden.
Utan att ens fundera på att träna


Haha.. det här hade jag inte klarat
ens som ung och vig!
Nu är jag bara och.

Får väl ta Gud i hågen och beställa tid
hos nån doktor(eller sjukgymnast)
Lite svårt att träna när det värker hela tiden.
Och tabletter är jag inte mycket för att ta.

Färdiggnällt!

Nu skall jag laga lite mat.
Idag blir det Prinskorv och stuvad vitkål.
Och potäter.

Ha det Kram LISA

 

3 kommentarer:

  1. Men det kan vara bra att ha smärtstillande att ta till när värken blir för jobbig. Du MÅSTE ju inte knapra dom hela tiden om du inte vill. Ryggont är jobbigt så jag tycker absolut att du ska söka för det eftersom du haft det så länge..även om det "bara" är en arbetsskada. Kramen

    SvaraRadera
  2. Först....Vilken underbar bild du har på din sida....TULIPANER!!!!!! Sen...stackars ryggen!!!! Vi har ju anlag för ryggont från föräldrarna också...det gär ju inte saken bättre!!! Ryggont är hemskt!!!! Hoppas du får ordning på det hela!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Har varit dålig på att uppdatera mej här, men hoppas din rygg har blivit piggare... Inget skoj at ha ont nånstans :( Kramkram...

    SvaraRadera