tisdag 22 januari 2013

Hej.
 
Då har jag äntligen kommit iväg
till en sjukgymnast för att få ordning på
min rygg som krånglat ett bra tag nu.
 
Träffade en ung snygg sak som berättade
precis vad jag visste redan!
 
Att jag rör mej alldeles för lite och sitter 
framför datorn för mycket!
Fick förhållningsorder förstås.
 
 
Och ett sött rosa band att dra i.
 
 
Han tyckte nog att jag var otroligt slö,
och det är jag ju!
 
Skall träna hemma i 14 dagar.
Sen skall jag tillbaka på återbesök
för att se om det hjälpt nåt.
Därefter anmäler han mej till (hjälp)
Friskis och Svettis!
 
Hur nu detta skall gå till....
 
jag som aldrig har tränat i hela mitt liv!
 
Men det är kanske dags nu att ta tag i eländet.
Dom lärde säger ju att det aldrig är för sent.
 
Jösses,vad vältränad jag kommer att bli!
Eller så kommer jag inte att kunna röra
mej över huvudtaget i fortsättningen.
 
Återstår att se,nu har jag åtminstone
fått tummen ur och kanske kan det bli nåt bra.
 
Ha det . Kram LISA



3 kommentarer:

  1. Haha... Ja, nu e de slut på latedagarna :) Friskis o svettis e minsann inte att leka med!! Jag skulle minsann behövt de åsså... Fast just nu sitter jag gott under filten.. vid brasan.. o tror minsann att jag ska gå o lägga mej...
    Tycker de e rätt najs att va "lat" eller bekväm...
    Hoppas de blir bra i din rygg iaf.. :) Kram kram..

    SvaraRadera
  2. Lycka till på Friskis o svettis! Har själv aldrig prövat på, men hört talas om...
    Ha en bra helg med mycket träning!
    /SA

    SvaraRadera
  3. Bra av dig! Hoppas det funkar med bandet...finns inget tråkigare än att vara tvungen att passa på nåt som man inte vill vara med på. Kram

    SvaraRadera