lördag 23 mars 2013

Hej.

Det var ett tag sen jag skrev här.
Ibland tryter inspirationen.

Men nu har jag laddat batterierna .
Fick besök här i veckan av min "extrasyster"
Finns det nån som kan höja inspirationen .så är det hon!
 
Det blev som det brukar.
 
God mat, god dryck,affärsrace,skratt,tårar.
Och grammofonen fick bekänna färg.
Gamla skivbekanta är bara ett måste.
 
Det obligatoriska besöket på "Balders Hage"
 
Där hittade vi dom här käringarna.
 





Sen blev det naturligtvis fika.
Det är också ett måste i den här stan.

Nåväl.... 

Inget varar för evigt. 
Efter några goa dagar så var det dags för hemfärd.
Jag följer "syrran" till bussen och ser till att
hon hamnar rätt.

Köper lite garn på hemvägen. Det är ju 
fortfarande kallt och ruggigt,så det blir ett par
sockar att stoppa fötterna i.


Jag tycker att det är jättekul att sticka
mönster med lite olika färger.
Sen vet jag ju inte slutresultatet.Men dom passar väl 
väl alltid till nån!

Idag har jag tjuvstartat med påsken.


Så nu har jag både påskliljor,typp och godis.
 
Eftersom det är en vecka  kvar  till påsk så lär
blommorna vara vissna och godiset slut när
det är dags.Men jag har nära till affären
Där finns det nya friska blomster och karameller!

Avslutar den här dagen med att vara
lite miljövänlig.I år släckte jag ner varenda lampa
i flera timmar och myste med levande ljus.


 Kollade ut på grannhusen. Det lyste allt lite 
här och var så det är inte alla som bryr sej.
Förra året glömde jag av det,då lyste
nog varenda lampa,är jag rädd.

Men nu är det dags igen. Att släcka ner.
För nu är jag trött och vill sova.

God natt,sov gott. Dröm ljuva drömmar.

Kram LISA

3 kommentarer:

  1. Skönt när det kommer inspiration på ett eller annat sätt. Besök piggar alltid upp.
    Ha en fin vecka!
    /SA

    SvaraRadera
  2. Jag hör till dom som inte bryr sig om Earth Hour. Läste för några år sen att när så många släcker ner och sen tänder igen efter 1 timme så går det åt mer energi än någonsin...så vad är då poängen? :)
    Glada Påskkramar till dig från mig. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja så e de - ibland e de inget att skriva om, o ibland e de så mycke så man inte vet hur man ska få ihop de... Att de skulle släckas, de hade jag missat totalt - så här va de tänt... Hoppas du har haft en bra helt så här långt o hoppas att resten åsså blir kalas... Kram kram...

    SvaraRadera