torsdag 27 juni 2013

Hej.

Dags att skriva lite här igen.
Det var ett tag sen sist.Jag har inte haft nån större inspiration
att blogga,men nu gör jag ett ryck.

För några veckor sen besökte jag mina systrar
som befann sej i Trollhättan Dvs,den ena bor där,
den andra hälsade på.

Här ses dom flitiga damerna rensa i "trädgården".


Det blev några mysiga dagar med bla loppisbesök,
gospelkonsert samt sena nattsamtal.
Och en massa god mat!

Midsommarhelgen tillbringade jag med min bror,
svägerska och hund i Motala.




På Midsommarafton blev det premiärbad i Vättern.
Svägerskan och jag doppar oss och brodern
dokumenterar  med kameran.


Naturligtvis plockar vi blommor,dock ej att
lägga under kudden. Den biten är körd
för länge sen.




Brodern lagar god mat och serverar
"Kobbel" till oss damer.
Svägerskan bakar tårta Jättegod.


Som jag lyckades kvadda rejält.


Men vadå?
Utseendet är väl inte det viktigaste?
Även den skapelsen smakade bra!

Det blev även en liten tur till Vadstena.


Strandpromenaden.


samt ett besök i Örtagården.

Hemfärden gick bra,utan tågförseningar.
Bara ett tågbyte i Hallsberg.


Där jag intog en körv.


Då var det bara resten på sommaren kvar.
Som verkar bli precis som vanligt.


Ha det Kram LISA

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig lång-utflykt...kul att träffa syskonen också antar jag :) Du den tårtan ser snygg ut jämfört med hur den ser ut efter att den inmundigats :D...vad gjorde du, satte du dig på den?! :). Kram på're tanten.

    SvaraRadera
  2. Nä, de e inte alltid man känner för att skriva, fast de händer massor.. Verkar som du har haft de mysigt iaf, o vi håller alla tummar att vädret vänder snart :)
    Kram kram..

    SvaraRadera