torsdag 15 augusti 2013

Hej.


Hittade en trevlig sak  på en blogg som jag snodde.


Varning!

När jag blir gumma skall jag klä mig i purpur
och hatt i rött som inte matchar och inte klär mej.
Och jag skall använda folkpensionen till brännvin
och genombrutna handskar och sandaler av satäng
och säga att vi inte har råd med smör.

Jag ska sätta mej på gatan när jag är trött
och provsmaka i affärer,och tillkalla brandkåren
och dra med käppen efter staketet
och ta igen för att jag var nykter som ung.

Jag skall gå ut i regn och tofflor
och plocka blommor i andras trädgårdar
och lära mej spotta.

Jag skall klä mej i rysliga blusar
och bli fetare och äta två kilo korv på en gång
eller bara bröd och pickles en hel vecka
och samla blyerts och bläckpennor
och ölbrickor och grejer i askar.



Natti. Kram LISA

4 kommentarer:

  1. Ja varför inte..men du kommer att se hiskelig ut...fast jag kommer att älska dig ändå!

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir väl ingen skillnad!!

    SvaraRadera
  3. "Anonym" : Du har säkert rätt i ditt antagande. Men det hade varit trevligt om du vågat stå för det:

    SvaraRadera
  4. Haha... De e väl de som e så härligt, att man lixom gör som man själv vill, o bryr sej inte så mycke om va andra tycker o tänker om de :)
    Såg att du bytt bild... Men vi kan väl hoppas att den blir nån mer dag som känns som sommar?! även om de verkar sitta långt inne just nu - Sommaren VA kort i år! fast hösten kan va mysig med.. om de inte va för all fallfrukt...
    Ha de bäst vännen - oavsett hur du e klädd, eller va du hittar på :) Kram kram

    SvaraRadera